Pare un lucru simplu: dai like sau inimioară şi ai trecut mai departe. Şi totuşi, de câte ori nu ai vrut să dai un like şi te-ai oprit? Sau invers, de câte ori ai dat like deşi nu era neapărat ceva pe placul tău? Influenţa în Social Media se resimte şi la acest capitol şi dacă eşti puţin atent o să observi că în unele cazuri nu tu eşti cel care decide dacă sau nu like la o postare. Să explicăm misterul! 🙂
Influenţa în Social Media
Te-ai gândit vreodată de ce dai like? Care sunt criteriile după care alegi să apeşi acel buton sau să treci mai departe? Teoretic, îţi place ceea ce vezi sau citeşti şi atunci alegi să apreciezi acea postare. Practic, sunt şi alte motive – deloc puţine – care te fac să dai like şi nu ţin exclusiv de tine şi de ce-ţi place:
• au dat like şi alţi prieteni de-ai tăi sau persoane pe care le apreciezi;
• vrei să observe persoana care a postat că o apreciezi, să te faci remarcat;
• vrei să-ţi susţii prietenul care a postat, să fii loial;
• mergi la reciprocitate, dai like pentru că şi persoana respectivă îţi dă ţie;
• vrei să pară că eşti interesat de cineva de care, în realitate, nu îţi pasă prea tare.
Sigur, există şi reversul medaliei. Iată de ce nu dau oamenii like:
• postarea are prea puţine aprecieri sau deloc;
• persoana respectivă este de sex opus şi nu vor să dea naştere la interpretări;
• au dat deja mai multe like-uri, dar nu au primit şi ei like-uri înapoi;
• nu o plac pe cel sau cea care a postat;
• sunt invidioşi pe cea sau cel ce a postat;
• au cont doar ca să urmărească, nu şi să interacţioneze cu alţii.
Indiferent de motivele care te fac să apreciezi sau nu postarea cuiva, nu uita că oamenii nu sunt făcuţi din like-uri. Calităţile şi reuşitele tale nu au de-a face cu numărul de like-uri pe care îl primeşti, ci cu omul care eşti în fiecare zi.
No Comments